czwartek, 30 czerwca 2011

Serweta Halinka


Opis  serwety pochodzi z książki S. Martyniuk "Serwety". Chciałam sprawdzić, czy mam już na tyle umiejętności, że mogę pokusić się o zrobienie serwety owalnej i udało się.
  Wykorzystałam nici Maxi oraz druty nr 3,5.
 Wzór  dzieli się na 3 części: A, B, C.  Część A zaczyna się od 8 oczek i do 20 rzędu wykonuje się ją na 5 drutach .
Następnie przechodzi się do części B wzoru. Od rzędu 21 do 29 pracuje się na dwóch drutach. Po skończeniu tego fragmentu uzyskujemy owal serwety.
Ostatnią część serwety - C wykonujemy ponownie na 5 drutach lub drucie z żyłką.
Wymiary serwety po napięciu wynoszą 60 x 40 cm.



8 komentarzy:

  1. Jestem pod wrażeniem. Piękna a ja uwielbiam serwetki na drutach. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Wam bardzo;)
    Rzeczywiście serwetka jest ładna, a ja się tak cieszyłam po przerobieniu o statniego oczka łańcuszka, że chociaż było późno, musiałam natychmiast ją wykrochmalić i napiąć, aby zobaczyć efekt.
    Teraz mogę zacząć coś większego.

    OdpowiedzUsuń
  3. No wlasnie, ta serweta jest zacheta do zrobienia nastepnej i nastepnej i nastepnej...
    Piekna jest.

    OdpowiedzUsuń