środa, 5 marca 2014

Szal




 Tym razem piękne, delikatne  szale orenburskie wykonane z  puchu kóz orenburskich  były inspiracją, aby  wydziergać szal wykończony ozdobnym obramowaniem.
Szal zrobiłam z ulubionej wełny Drops Lace w kolorze ecru na drutach nr 3.  Szal po blokowaniu ma wymiary 190 x 72 cm.
W centralnej części szala wykorzystałam dwa wzory:  Кошачьи лапки i Бантики pochodzące z książki  Г. Хмелева, К.Р.Нобл.      "Вяжем шали" . Znalazłam ją na stronie:
http://photo.qip.ru/users/faythb/135198676/139229621/#mainImageLink

Początkowo miałam obawy, czy poradzę sobie z jednoczesnym dzierganiem  rogów i centralnej części szala, ale czytelny schemat  obramowania znaleziony tu:   http://www.stranamam.ru/post/3699588/,   bardzo ułatwił mi pracę.


Zrobiłam test przeciągając szal przez obrączkę i udało się:)

A tak dziergałam kolejne rogi szala.







Pozostało mi tylko zszyć oczka.
Róg szala po praniu i blokowaniu.



Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających bloga:)))

Włączyłam moderowanie komentarzy, bo ktoś z USA uporczywie wysyła mi spamy. Wasze wpisy mogą się pojawić z niewielkim opóżnieniem.



15 komentarzy:

  1. O matko ależ cudeńko. Zazdroszczę takich umiejętności. Pozdrawiam AGA

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie to piękne!!! Jak to jest robione to dla mnie czarna magia, mogę tylko patrzeć i podziwiać, bo czegoś takiego nie potrafię.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudo! Przepiękny szal. Wspaniałe wzory i cudowny kolor. Bardzo mi się podoba :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny! Uwielbiam szale. Pozdrawiam i zapraszam do zabawy w chwalenie sie swoja pasją http://galeryjkazamiastem.blogspot.com/2014/03/pokaz-mi-swoja-robotke-powiem-ci-kim.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Masa pracy ale efekt cudowny:)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję Wam bardzo za miłe komentarze:) Szal jest rzeczywiście efektowny.
    Robi się go szybko wyłącznie prawymi oczkami plus narzuty. Na robótkę poświęciłam miesiąc pracy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny ten szal i dość długi, kilka razy się nim owiniesz. Widać mięciutką wełnę i delikatny wzór. Masz główkę do takich prac. To wykończenie też majstersztyk. Udało Ci się - gratulacje. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. piękny szal ! bardzo mi się podoba !

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny! Podziwiam Pani prace i serdecznie pozdrawiam z zasypanego śniegiem Olszyńca.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowny szal! Podziwiam Pani prace i przesyłam serdeczne pozdrowienia z Olszyńca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i pięknie z mężem Państwa pozdrawiamy:)

      Usuń