czwartek, 24 lutego 2011

Chusta Gail

W zeszłym roku była przedmiotem moich westchnień i tylko westchnień. Oglądałam ją na wielu blogach robótkowych i podziwiałam panie, dla których zrobienie  chusty nie stanowiło  problemu. Niezależnie od koloru czy grubości włóczki wszystkie były piękne, a wzór liści bardzo efektowny.
Na Boże Narodzenie dostałam prezent wełenkowy i klamka zapadła.  Włóczkę przeznaczyłam na  chustę Gail.
Korzystałam ze schematu zamieszczonego tutaj  oraz bardzo przydatnej  instrukcji Maknety (dziękuję)  zamieszczonej na jej blogu.


Chustę zrobiłam z cieniowanej pojedynczej nitki włóczki Merino Lace  na drutach nr 4,5.  Motek - 100g włóczki, szacowana długość 868 m. Wykorzystałam 650 m.  Z reszty planuję zrobić mitenki.
Wymiary chusty po blokowaniu:
- długość przy szyi - 150 cm
- długość boku      - 100 cm
Chusta jest miękka, przyjemna  w dotyku i bardzo lekka.
Nie uniknęłam  błędów w końcówce robótki, ale już nie miałam siły na kolejne prucie. To była zbyt frustrująca czynność. Mam nadzieję, że bardzo tego nie widać.


Jako markery wykorzystałam kółeczka stosowane do tworzenia biżuterii. Okazały się bardzo przydatne. Łatwo się je przekłada z drutu na drut.

 






Ku pamięci zapisuję  sposób wykonania chusty. Mam w planie zrobienie kolejnej, tym razem z grubszej włóczki.


Na druty nabrałam 6 oczek i przerobiłam dwa rzędy ściegiem francuskim.
 Kolejne rzędy -   od 3 - 37 przerabiałam ściśle według schematu.
Rząd trzeci przerabiałam następująco: 2 oczka prawe (brzegowe), narzut, oczko prawe, narzut, narzut, oczko prawe, narzut, 2 oczka prawe (brzegowe).
 W rzędzie czwartym i kolejnych  rzędach parzystych wszystkie oczka przerabiałam na lewo za wyjątkiem 2 oczek brzegowych na początku i końcu rzędu.
Po przerobieniu rzędu 38 powtarzałam rzędy od 23 - 37 i przerabiałam je tak długo, aż uznałam, że wielkość chusty jest wystarczająca.
 Ostatnie powtórzenie wykonałam  od rzędu 23 - 32.
 Rząd 33 potraktowałam jako początek  bordiury ( rząd 1) z zastrzeżeniem, że pomiędzy dwoma liśćmi na środku chusty - zamiast dwóch narzutów - zrobiłam jeden narzut.
Kolejne rzędy  chusty przerabiałam  według schematu  bordiury od rzędu 3 - 19.


Bardzo dziękuję wszystkim, którzy do mnie zaglądają. Czy na chwilę, czy też na dłużej - zawsze jesteście mile widziani. 
Dziękuję  za komentarze, podpowiedzi i wskazówki. 



18 komentarzy:

  1. Piekna chusta:) Też taką zrobiłam i na pewno będą kolejne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniale wyszła! kolor bardzo zgrany z liściastym motywem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna chusta wyszła- gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze wiosenne listki...Gratuluję - ładna bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  5. No bo to jest tak, ze jak sie nie sprobuje to sie nie wie... ze to jest takie latwe. Bardzo ladnie wydziergalas, bardzo podoba mi sie Twoja chusta.

    OdpowiedzUsuń
  6. To musi być fantastyczne uczucie otulić się tak miękką, misternie wydzierganą chustą i w dodatku w pięknych zielonościach. Zazdroszczę! Gratuluję talentu i pracowitości!

    OdpowiedzUsuń
  7. ja zasmakowałam w ażurach ale takiej chusty to jeszcze się chyba nie podejmę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. pierwsze koty za płoty...z nastepną będzie łatwiej i łatwiej i łatwiej:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudnie ! Szukałam opisu jak zrobić taką chustę ze dwie godziny ... Ale w końcu jeden jest !!!! Dzięki serdeczne , już zaczynam mimo że jest środek nocy :)Pozdrawiam :):):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna chusta i właśnie o gail marzę ale.....nie rozumiem tych dwóch wzorów tzn.dwóch stron wzoru, jak to dziergać? czy to prawa i lewa strona chusty? w ogóle nie rozumiem, czy mogłabyś mi podpowiedzieć?

    OdpowiedzUsuń
  11. http://splotek.bloog.pl/5 września 2012 11:19

    Piekna chusta,zrobię też wkrótce.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam
    mam problem ze zrozumieniem jak zrobić 17 rząd. Jest przerwa pomiędzy pierwszym narzutem, a resztą, czym to wypełnić?
    Czyli robiłabym tak:
    2 o.pr.(brzegowe) i .........

    Będę bardzo wdzięczna za podpowiedz.
    Kaisa

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna chusta! Ja to nie mam do takich misternych robótek ani talentu ani...cierpliwości ;) :P
    Pozdrawiam serdecznie :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Posiłkując się zamieszczonym schematem wydziergałam swoją gail .

    OdpowiedzUsuń