poniedziałek, 22 lutego 2016

W domowej mydlarni

W połowie stycznia zrobiłam pierwszą w tym roku partię mydła .


Skład mydła:
woda demineralizowana
wodorotlenek sodu
oliwa z oliwek
olej kokosowy
masło shea
masło kakaowe
olej rycynowy
olejek eteryczny - trawa cytrynowa
spirulina
Przygotowując składniki do zrobienia mydła zawsze korzystam z mydlanego kalkulatora  i informacji, ile można dodać poszczególnych olejów, masła, wody demineralizowanej i wodorotlenku sodu, aby  receptura była odpowiednia.

Po 24 godzinach od wylania masy mydlanej do formy  pocięłam blok mydlany  na kostki i  ozdobiłam je delikatnym motywem kwiatowym.



Po 4 tygodniach leżakowania  sprawdziłam pH mydła.  Po porównaniu paska ze  skalą dołączoną do opakowania wskaźników stwierdziłam, że mydło ma pH w granicach 8.
Mydełka  podzieliłam na wszystkie domy w rodzinie. Czas robić następną partię.









1 komentarz:

  1. Muszę się zgodzić, że całkowicie inne są własne mydełka od kupnych i jaki zapach - to tylko wie ten kto je robi
    :)

    OdpowiedzUsuń