czwartek, 5 maja 2011

Meduza i Śnieżynka

Udało mi się kupić  trzy książki. Cieszę się bardzo, bo to poradnikowe rarytasy.  Dwie z nich - "Serwety" Wery Tuszyńskiej wyd. w 1957 r. oraz  "Serwety i serwetki" Wery Tuszyńskiej wyd. w 1972 r. - mam już w domu. Trzecią książkę  - "Serwety nowe wzory" Stefanii  Martyniak -  otrzymam niebawem.



Na pierwszy ogień poszła mała serwetka  Śnieżynka o średnicy 17 cm z książki "Serwety" Wery Tuszyńskiej. W poradniku nie ma schematów, są natomiast bardzo szczegółowe opisy wykonania każdego rzędu serwetki. Serwetkę zrobiłam z kordonka Maxi w kolorze ecru na drutach pończoszniczych nr 2,5.



Druga serwetka to Meduza o średnicy 33 cm.  Wykonałam ją z kordonka Maxi  w kolorze ecru na drutach pończoszniczych nr 3. Szczegółowy opis wykonania znajduje się w książce Wery  Tuszyńskiej "Serwety".






Meduzą jestem zachwycona. Jest niewiarygodnie lekka, delikatna, ma ciekawy wzór i pięknie wygląda na komodzie.


Bardzo dziękuję wszystkim, którzy do mnie zaglądają. Czy na chwilę, czy też na dłużej - zawsze jesteście mile widziani. 
Dziękuję za komentarze, podpowiedzi i wskazówki.


6 komentarzy:

  1. Wspaniałości! Trochę zazdroszczę i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne te Twoje serwetki z "pierwszego ognia". Cudownie wykonane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne książki. Śliczna ta serwetka

    OdpowiedzUsuń
  4. Serwety na drutach - to jest to.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaglądam systematycznie na Twój blog. Podziwiam piękne serwetki , które robisz. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń