środa, 6 kwietnia 2011

Kurtka z kapturem

Ostatecznie  zdecydowałam się  na  model 31 -  Diana Moden zeszyt 5/2010.  Zdjęcie prezentowałam w  tym  wpisie. Kurtkę uszyłam z polaru. Nie ma podszewki. Materiał okazał się bardzo wdzięczny w szyciu. Miękki, miły w dotyku i nie strzępi się podczas szycia.
 Przygotowałam wykrój kurtki,  po czym  koleżanka pokazała mi, jak można skroić przody kurtki łącznie z kapturem ( w wykroju założono przyszywanie kaptura do przodów i tyłu kurtki).
 Po zszyciu  przodów kurtki  z tyłem oraz zszyciu ramion  pozostało mi tylko doszycie kaptura do tyłu.  Szew łączący boki kaptura i miejsce łączenia kaptura z tyłem kurtki zamaskowałam plisą. Nie było to takie trudne i szybko się uporałam.
Wszywanie rękawów  zajęło mi dużo czasu, bo nijak nie mogłam sobie z nimi poradzić. Dopiero po podcięciu przodu rękawów i sporym przymarszczeniu góry rękawa ( w wykroju tego nie zaznaczono) udało mi się je wszyć, ale do końca nie jestem zadowolona.
Rękawy, dół kurtki, miejsce wszycia zamka i nakładane kieszenie wykończyłam wywijając materiał na zewnątrz  i obszywając blisko brzegu.




Zdjęcia robiłam o różnych porach dnia.  Polar nie jest w kolorze malinowym ani czerwonym.  Najwierniej kolor kurtki oddaje zdjęcie trzecie.

7 komentarzy:

  1. Rewelacyjna kurtka, swietnie sobie poradzilas. Podoba mi sie bardzo i kolor taki lubie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaaa, ale Ty zdolna bestia jesteś .. Rozumiem ścierki do naczyń obszyć - potrafię, ale kurtkę ...

    OdpowiedzUsuń
  3. nie no ja rozumiem guzik przyszyc ale kurtkę uszyć...:))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Wam bardzo:)
    Nie ma to jak pochwały. Zachęcają do realizacji kolejnych pomysłów.
    Gocha, Anust - rok temu do głowy by mi nie przyszło, że sobie spodnie albo kurtke uszyję. Oswajałam się z maszyną i obszywałam prościutkie lniane bieżniki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ekstra Ci wyszła ta kurteczka. Polar to faktycznie wdzięczny materia. Nie trzeba obszywać bo się nie strzępi. Na pewno jak uszyjesz jeszcze kiedyś następną kurteczkę to wyjdzie lepiej ( Ty będziesz bardziej zadowolona) bo ja tu nie widzę żadnej wady.
    Burda ma fajne wykroje, ale czasem trzeba coś pozmieniać.

    OdpowiedzUsuń
  6. może zdradzisz jak wykroić razem z kapturem??? to byłoby niesłychanie pomocne :)

    OdpowiedzUsuń